Συχνές Ερωτήσεις

Ως εκπαιδευτικοί, οφείλουμε να απαντήσουμε λαμβάνοντας υπόψιν τη σημασία που έχει ο αυριανός ομιλητής να χρησιμοποιεί σωστά τόσο την Ελληνική όσο και την Αγγλική (ή οποιαδήποτε άλλη ξένη γλώσσα). Θεωρούμε ότι ένας μαθητής της 3ης Δημοτικού είναι γλωσσικά ώριμος να ξεκινήσει τα Αγγλικά στο πλαίσιο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης.

Ο χρόνος είναι σύμμαχος κι όχι αντίπαλος στην εκμάθηση των Αγγλικών. Δεν υπάρχουν «πρέπει» και τα χρονικά πλαίσια διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ιδιαίτερες δεξιότητες και ανάγκες του κάθε μαθητή. Ο μέσος όρος των μαθητών μας κατακτά το επίπεδο Άριστης Γνώσης Αγγλικών από το μηδέν έως το C2 μέσα σε 7 χρόνια

Στο φροντιστήριο μας δεν υπάρχουν «καλοί» και «κακοί» μαθητές. Υπάρχουν μαθητές οι οποίοι χρειάζονται περισσότερη ή λιγότερη καθοδήγηση από εμάς. Ένας μαθητής ο οποίος έχει κλίση στα Αγγλικά εννοείται πως θα βοηθηθεί στο να προαχθεί γρηγορότερα στο επόμενο επίπεδο ώστε να διατηρήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του για την γλώσσα και τις επόμενες χρονιές.

Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: ΟΧΙ. Θεωρούμε ότι τέτοιες αποφάσεις μόνο απογοητεύουν και κουράζουν τους μαθητές μας. Εάν ένας μαθητής θεωρήσουμε πως δεν έκανε την ανάλογη προσπάθεια που απαιτείται σε κάποιο στάδιο της εκπαιδευτικής του πορείας ή ήρθε αντιμέτωπος με κάποιες δυσκολίες, τότε προτείνουμε κάποια μορφή ενισχυτικής διδασκαλίας αλλά πάντα με βασικό γνώμονα τη διαφύλαξη της ομαλής μαθησιακής πορείας και ευρωστίας των μαθητών μας.

H απάντηση είναι περήφανα NAI και αυτό μπορούν να σας το επιβεβαιώσουν πολλοί από τους μαθητές μας. Οι λόγοι που ένα παιδί μπορεί να πάρει από φόβο τα Αγγλικά είναι πολλοί (ανεπαρκής εκπαιδευτικός, δυσλειτουργικό περιβάλλον τάξης, καλλιέργεια ανταγωνιστικού κλίματος, πολλές ώρες διδασκαλίας). Οι τάξεις μας έχουν διαμορφωθεί με βασικό μέλημα την διατήρηση ισορροπιών στις σχέσεις μεταξύ μαθητών, μεταξύ μαθητών και καθηγητών καθώς και μεταξύ εξατομικευμένων προσδοκιών και ρυθμού επίτευξης στόχων. Και αυτό το κάνουμε γιατί πιστεύουμε ότι η ασφάλεια που νιώθει ένας μαθητής/ μαθήτρια καθώς και η καλλιέργεια ενός ομαδικού πνεύματος είναι οι πυλώνες μιας υγιούς εκπαίδευσης που οδηγεί και στα επιθυμητά αποτελέσματα.

Η απάντηση στο ερώτημα αυτό δίνεται με βάση το μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή. Όπως για όλα τα μαθήματα, έτσι και για τα Αγγλικά, υπάρχουν μαθητές που προτιμούν το περιβάλλον της τάξης και άλλοι που προτιμούν τα ιδιαίτερα μαθήματα. Δεν υπάρχει καλύτερο ή χειρότερο. Επίσης, υπάρχουν μαθητές που ενώ ξεκινούν σε περιβάλλον τάξης αργότερα μπορεί να υπάρξει σύσταση από τους διδάσκοντες να ακολουθήσουν ιδιαίτερα μαθήματα ή και το αντίστροφο. Ως προς την πρώτη περίπτωση, συνήθως ο διδάσκων κρίνει πως ο μαθητής δεν μπορεί να έχει τις επιδόσεις που αναλογούν στην προσπάθεια που καταβάλει γιατί ίσως χρειάζεται ένα διαφορετικό μαθητικό πλαίσιο προκειμένου να δείξει την αφοσίωση που το κάθε επίπεδο απαιτεί. Ως προς τη δεύτερη περίπτωση, ο διδάσκων μπορεί να επιλέξει την ένταξη ενός μαθητή ιδιαιτέρου σε περιβάλλον τάξης γιατί εκεί κρίνει πως το παιδί θα βρει το επιπλέον κίνητρο (άμιλλα, φίλους) που θα συνδράμουν στην πρόοδό του. Όποια και να είναι η τελική επιλογή, εμείς προσφέρουμε και τα δύο.

Οι καθηγητές μας είναι αποκλειστικά απόφοιτοι ΑΕΙ του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Γνωρίζοντας επακριβώς τις απαιτήσεις του ειδικού μαθήματος της Αγγλικής συνιστούμε σε όλους εκείνους που θέλουν να δώσουν Αγγλικά ως ειδικό μάθημα να μην αφήσουν τον χρόνο να κυλήσει αλλά να προτιμήσουν να ξεκινήσουν την προετοιμασία από τη B’ Λυκείου. Έτσι, θα έχουν τον χρόνο να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με το format της συγκεκριμένης εξέτασης. Τα Αγγλικά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις διαφέρουν αρκετά ως προς τον τρόπο που εξετάζουν τις γνώσεις των υποψηφίων από οποιοδήποτε άλλο πτυχίο γλωσσομάθειας, και για αυτό ένα 3% βάσει των στατιστικών του Υπουργείου Παιδείας πετυχαίνει βαθμό μεγαλύτερο του 80%. Επίσης, η ύλη εξέτασης είναι ανοιχτή, όχι καθορισμένη. Με άλλα λόγια, απαιτείται ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης του συγκεκριμένου στόχου που μεταφράζεται επί της ουσίας σε λιγότερη προετοιμασία από άλλα μαθήματα αλλά σίγουρα σε περισσότερο χρόνο προκειμένου ο μαθητής/ μαθήτρια να μπορέσει να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Αυτό εξαρτάται από το βαθμό που χρειάζεται ο κάθε σπουδαστής και την ήδη γνώση που κατέχει (κάτοχος C2 ή όχι). Ο μέσος όρος των υποψηφίων μας δίνει IELTS/TOEFL σε 3 με 6 μήνες.

Στους ενήλικες που μας κάνουν αυτή την ερώτηση, η απάντηση είναι ΝΑΙ. Ωστόσο, δεν πρέπει να συγκρίνουμε τις πιστοποιήσεις αυτές με την κατάκτηση ενός πτυχίου C2 (δηλαδή Proficiency). Πιστοποιήσεις όπως το IELTS είναι certifications, όχι certificates, που σημαίνει ότι έχουν ημερομηνία λήξης (2 έτη από την ημερομηνία έκδοσης αποτελεσμάτων) και θεωρούν δεδομένο πως οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις συγκεκριμένες εξετάσεις κατέχουν ήδη τις γνώσεις ενός έμπειρου ή ανεξάρτητου χρήστη της γλώσσας (proficient or independent user of the language). Πιστοποιήσεις όπως το IELTS ζητούνται από Πανεπιστήμια ή εταιρείες/ ομίλους τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας προκειμένου να αποδείξουν οι υποψήφιοι ότι κατέχουν τις γνώσεις που απαιτούνται για συμμετοχή σε επιστημονικά προγράμματα ή επαγγελματικούς σκοπούς. Εμείς προτρέπουμε όσους ενήλικες μαθητές μας στοχεύουν στην κατάκτηση ενός ικανοποιητικού βαθμού, να δοκιμαστούν πρώτα στην κατάκτηση ενός πτυχίου ως μια ενδιάμεση προετοιμασία, παράλληλη με εκείνη της απόκτησης πιστοποίησης, εφόσον δεν έχουν στην κατοχή τους ένα δια βίου μάθησης πτυχίο.

Εννοείται πως ΝΑΙ. Η απόσταση μεταξύ κατανόησης του προφορικού λόγου και παραγωγής αυτού είναι συνήθως αποτέλεσμα μιας κατ’ επίφαση γλωσσομάθειας σε μικρή ηλικία. Μαθητές οι οποίοι έχουν πιεστεί μικροί να μιλήσουν από νωρίς Αγγλικά για να αποδείξουν πως όντως ξέρουν τη γλώσσα είναι αυτοί που ενώ αργότερα κατανοούν και γράφουν Αγγλικά σε ικανοποιητικό επίπεδο, δεν καταφέρνουν ως συνομιλητές σε ξένο περιβάλλον να ανταποκριθούν με την ίδια αποτελεσματικότητα στις απαιτήσεις μιας επί-τόπου συζήτησης. Η παραγωγή προφορικού λόγου με ‘φυσικό’ τρόπο είναι ως επί το πλείστον μια από τις δεξιότητες που υπό ρεαλιστικές συνθήκες καθίσταται δυνατή και αβίαστη σε μεγαλύτερες τάξεις ή με άλλα λόγια όταν ο μαθητής κατέχει το γλωσσικό απόθεμα (vocabulary deposit) που απαιτείται για να εκφραστεί εκτός φάσματος τυποποιημένων ερωταπαντήσεων.

Το Κέντρο Ξένων Γλωσσών MR. ALEX ειδικεύεται στη διδασκαλία της Αγγλικής. Εδώ μπορεί κανείς να κάνει τα πάντα που έχουν σχέση με τα Αγγλικά.

Εννοείται πως ΝΑΙ! Οι καθηγητές μας προσφέρουν online (αποκλειστικά διαδικτυακά) και hybrid μαθήματα (δηλαδή συνδυασμό διαδικτυακών και δια ζώσης παραδόσεων).

Το TOEIC (Test of English for International Communication) είναι μία διεθνής πιστοποίηση γνώσης Αγγλικών που προορίζεται κυρίως για επαγγελματική χρήση και βασίζεται στην αξιολόγηση δύο μόνο δεξιοτήτων: Listening και Reading. Είναι μια φιλικότερη εξέταση από τα πτυχία ή πιστοποιητικά 4 δεξιοτήτων και προορίζεται κυρίως για χρήση από επαγγελματίες εντός συνόρων. Τα πιστοποιητικά TOEIC που εκδίδονται μετά την 1.7.2024 δεν αναγνωρίζονται από τον ΑΣΕΠ.

Αγγλικά για όλους

Διεύθυνση

Χρυσοστόμου Σμύρνης 44, Μοσχάτο 18344

+30 210 9419533

mralexmoschato@gmail.com